December 23, 2008

Nickname

saje nak berkongsi nama-nama panggilan yang aku selalu gunakan untuk ahli keluarga aku sebab ada sesetengahnya pelik dan aneh....haha...mungkin korang ada nickname lagi pelik kan

ayah -papa
emak -mama
atok 1 - tok wan leh
nenek 1- tok wan limah
atok 2 - tok ayoh
nenek 2 - mok
pak sedara - abah
mak sedara - ma
tok sedara - ayoh
nenek sedara - mek

mungkin gelaran yang kita berikan bermacam-macam namun yang paling penting adalah kita sentiasa menghormati mereka sebagai orang yang lebih tua yang banyak berkorban untuk mendidik serta mengajar kita menjadi seorang manusia.InsyaAllah.

7 comments:

iman ka. said...

well, i call my dad baba, but I guess im not the only one cz najah and aqeem seem to call their fathers that too..

anyway, my mum said at least baba is better than bapak cz my dad actually wanted us to call him that, mainly because he calls his father that.. macam orang perak call their grandmothers opah.. i duno.

:)

d4uh said...

to iman
anak aku nnt pggil aku ayahanda...menarik kan...haha

. p i s e y . said...

bajet keturunan diraja lah sgt^^
pokcik

najah said...

erm
ok2 gak
dalam family aku pelik gak
mak-mama
ayah-babah
but kalo ngan sedare mare
kakak saudara-abang
bapak sedara-ayah ataupun ami
mak sedare-ende ataupun bibik

memule aku cm pelik gak rase.even atok aku ckp ngan mak die pon pki patik.klaka gak tapi da memang cmtuhh.aku pun layan jekla

d4uh said...

to najah
psal mak sedara panggil bibik...phtu klu bibik pggil makcik ke...hoho

adlan wafi said...

haha, lawakla nama2 ni =P

PeRaNTaU said...

bajet ar ayahanda...

hoho...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...