December 5, 2008

Jom merisaukan diri

tadi ada bersembang dengan seorang budak darjah 6 ketika berterbangan di angkasa raya...ada timbul rasa dengki...jeles pon ada...bukan apa,mungkin ada sedikit penyesalan ke atas diri aku ini....bagaimana waktu kecilku tidak dimanfaatkan sepenuhnya...mungkin dulu kalau tak keluar dari kelab taekwando sekarang ni dah boleh dapat black dan..hoho..

aku risau jika suatu hari nanti ketika rambutku sudah beruban, mukaku sudah kedut...rasa dengki ini akan muncul kembali jika melihat para pemuda...sejauh manakah masa muda aku digunakan sebaiknya...banyak manakah aku berjuang di masa muda...apakah pengorbanan yang telah aku lakukan

tapi aku paling risau jika suatu hari nanti ketika aku sudah berada di alam lain....perasaan yang sama akan muncul melihat mereka yang masih hidup...sesal kerana peluang hidup yang cuma sekali tidak digunakan untuk mencari bekal ke alam seterusnya...nauzubillah

moga kita semua tidak termasuk dalam golongan yang akan berdoa di hari pembalasan kelak;

"Ya Tuhan kami, kami telah melihat dan mendengar(azab), maka kembalikanlah kami ke dunia, kami akan mengerjakan amal soleh.Sesungguhnya kami adalah orang-orang yang yakin" (32:12)

16 comments:

redz said...

betol dow..lagi satu an..camne ea nti kalo kehidupan kte ditayangkan kat skrin besar time judgement day nti..mesti kte nyesal apsal la wat bnda ni dlu2..

shahkang said...

betul
cuma jangan terlalu risau sampai kacau emosi dan tak boleh bekerja dan juga beribadat dengan baik.
susah tu :)

aku pi isnin

d4uh said...

to redz
tu la pasal...xleh nak bayang cmne nnt...smua bnda yg kte wat samada terbuka/secretly ditunjuk kepada semua..

p/s: kepada semua...kalu nak tau redz ni core US...hehe

d4uh said...

to shah
yup2...mungkin risau itu membolehkan kita sentiasa berhati-hati dalam setiap tindakan...insyaAllah

ale said...

ketika rambut panjangku sudah mula beruban, mukaku sudah kedut.. oopps tertambah plak.. hahaa..

btol 2 pei.. mungkin cti ni mase perubahan huh??

d4uh said...

to ale
haha...taun depan botak jom...tu pon klu berani laa...hehe...moga perubahan kepada kebaikan..huhu..byk cabaran masa cuti ni

. p i s e y . said...

hohoh.
ak laa hebat.
black belt lonih.wahaha.

mu nk borow unifom wat amek gamba pon bules..ak xkiro manow.

wahahaa..

d4uh said...

to pisey
aikk bilo mu masuk taekwando...xde gaya black belt pon...haha

. p i s e y . said...

hahaha.ak tym zainab satu dlu lg laa.
ciss.hampeh la mum.haha.dajah 5 tu ak itey meroh doh.

gaye xdok.jiwo ado.wakaka^^

insan prihatin said...

aslkm.. tumpang tny..
yeke nanty semua tindakan kita akan
diexposekan kepada semua di layar yg besar?
nauzubillah..
mcm mana kalau kita dah insaf drpd melakukan benda2 yg lagha ni,
adakah still akan ditayangkan?
malunya.....


insan prihatin

d4uh said...

to insan prihatin
tiada siapa yg tahu apa akan terjadi disana...itu cuma gambaran...jika kita insaf maka insaflah sebenar-benarnya...moga2 mendapat rahmat dan keampunan dariNya kelak...aminn

fareen said...

kau taekwondo???xde gaye dowh haha



insaf aku bace post kau
nie...huhu...

talking bout change...memang sll cakap nk berubah...tapi susah. selalu tak kekal...

d4uh said...

to fareen
ada laa...haha..jeles aa tuh..aku masuk kejap je...lenguh kaki asyik kena kangkang2 je..hahaha...
p/s: tp klu ko ckp ko pon taekwando mmg itu dusta besar laa...hahaha

memang susah utk berubah kerana syaitan itu penghalang kepada perubahan,Allah itu sandaran untuk berubah dan kita yang hina inilah objek yg perlu berubah

fareen said...

eh aku mmg taekwondo tw!since primary school lg. n cont kt kmb kejap jer.tp x hbes gak.hehe

perubahan tidak memakan masa yg singkat,kn?
thanx btw...:)

d4uh said...

to fareen
dh cont pon xabes gak ekk...sedar2 laa..xde bakat la tuh...hahaha

yup..perubahan memerlukan masa dan pengorbanan

shah rukh khan said...

x nak risau.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...