November 4, 2008

Berita gempar dari tadika

nampak sugul muka budak-budak tadika bila mendapat satu berita yang memang menyakitkan hati,melemahkan semangat,merobek kegembiraan berada di tadika yang sememangnya tidak berapa seronok...

"pakcik rashdi dilarang sama sekali dari menjual aiskrim di tadika", itu je beritanya..ringkas...tapi kesannya memang amat mendalam

sekarang tiada lagi aiskrim laici kang,aiskrim perisa tom yam,aiskrim parakau, aiskrim NGA dan macam-macam lagi laa aiskrim istimewa hasil tangan pakcik rashdi....

alasan yang diberikan cikgu kanan(bawah sket dari cikgu besar) adalah pakcik rashdi tu ada juga jual lolipop yang diharamkan di tadika...takkan sebab lolipop tu cikgu nak semua budak tadika kebulur aiskrim...dah la kantin tak jual aiskrim....

huhuhu....memang sedih hidup di tadika...ditindas macam tu je...kegembiraan yang satu tu ditarik begitu saja....nanti kalau cikgu nampak budak-budak tadika jadi tak berapa betul masa kat tadika cikgu tak payah buat-buat ambil tahu la sebab budak-budak tadika ni memang tak boleh hidup tanpa aiskrim pak cik rashdi

mungkin ini la masa terbaik untuk pengawas menjalankan tugas....nanti ada la juga hasil kerja korang yang budak-budak tadika nak ingat....sekarang ni yang budak-budak tadika ingat tentang pengawas hanya mesyuarat-mesyuarat yang dilakukan untuk mereka pergi melancong je....takde benda lain




14 comments:

saye said...

Nk rs ekskrem perisa tomyam.. Cgu xbg stdnt mkn lolipop tkt rsk gg ke?

paula martinez said...

inilah akibat penyalahgunaan kebebasan atau nikmat yang diberikan.. jgn salahkan guru kanan, dalam konteks ini dia hanya menjalankan tugas yang sepatutnya..salahkan mereka yang membeli lollipop haram tu.. jahat tau! babab kang br tau!

pakcik rashdi, nak aisrim NGA satu!!!!!!

d4uh said...

to paula
mmg salah gak diorg....tp sama je...klu xbli nga pakcik rashdi diorg bli gak kat kedai pak abu depan tuh...huhu....so kesimpulannya
PAK RASHDI X BERSALAH..huhu

wandog said...

panas lak atiku bile denga pak cik rashdi kne ban.....
pe slh die?
xkan jual askem pon slh?
psl lolipop 2 bnyk lg cr laen nk setelkan....
so ak hrp sgt2 pengawas2 bru kt tadika wat sumtin psl mnde ni

to ma'pe
troskan update cerita psl tadika ni
mmg menarik.......

Anonymous said...

owh lolipop...sape yg brslh??
bak kate wandog, xslh jual aiskem...sume slh lolipop.....
nk aiskem!!!!
ye2 cite knk2 tadika yg menyayat hati~~

d4uh said...

to wandog
lepas ni aku harap klu pakcik rashdi dah bole jual askrem balik...kite xyah aa bli lolipop lg kat die...ksian die dow...jd mangsa keadaan....kepada peminat lolipop...len kli klu kluar g kedai pak abu beli satu bakul terus ekk...nnt sapkok sama2...
psal pengawas tu aku rasa klu benda kecik pon xleh nk setel wat malu je laa pakai nektie warna merah....geli aku tgk...

insyaAllah klu ada cite2 panas kat tadika terbesar ni...

. p i s e y . said...

hahah.

lampinya ak.

da paham.

apa itu lolipop tadika ini.

hahah.
hahah.
hahah.

p/s:br sedar diri agak lampi lately.

d4uh said...

to pisey
xpe2....kalu ko x dok kat tadika tu mmg susah laa sket nk phm....heheh....

paula martinez said...

"kite xyah aa bli lolipop lg kat die"

kite itu including kau la ek?

"nnt sapkok sama2"?

sama2?

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!
tapi aku mmg dah tau pon.. dah2 la, lollipop tu tak baik utk kesihatan~

d4uh said...

to paula
itu hanya sindiran dari aku laa....jgn disalah tafsir...huhu

PeRaNTaU said...

haha...

pndai gak lu main kias2 yer..

nak NGATD..~

fareen said...

tulah budak-budak...
"da bg betis nak peha." appreciate la peluang yg ade weyh jgn menyusahkan org laen yang x ske makan lilopop tu
kan da xdpt makan ais cream mlm2. huuhu

d4uh said...

to fareen
kepada peminat lolipop...harap2 dh dapat pengajaran daripada apa yg telah berlaku...ada sorg budak tadika demam arini...sebabnya x laen x bukan....xdpt makan aiskrem NGATD nga aiskrem LCK....lepas ni kalu satu tadika kosong jgn salahkan budak2 tadika laa

. p i s e y . said...

hahah.semmat kiasan2 kamOo..

troskan.hait^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...