November 24, 2011

Aku Sayang Kamu



Entah macam mana tiba-tiba saja terpikir nak sambung episod cinta ni. Post terakhir yang berkisar pasal cinta ditulis lebih kurang dua tahun lepas. Mungkin ada inspirasi yang tidak perlu dinyatakan disini. Dangerous.

Aku Sayang Kamu, Saranghaeyo, I love u atau aishiteru(dicuri dari lagu tiga kata) adalah perkataan wajib bagi orang bercinta. Namun sedarkah kita bahawa ungkapan itu semuanya palsu?? Why? Kenapa ya??

Ok. Kita sayang mak ayah kita kan, kadang-kadang kita sayang pada cikgu kita, kawan baik kita, orang yang bila kita lama tak jumpa rasa rindu. Cuba evaluate apa beza sayang tu dengan perasaan sayang pada orang yang kita minat. Pasti berbeza kan. Apabila kita sayang kepada ibu bapa,cikgu atau kawan baik, perasaan sayang itu adalah natural tidak dipengaruhi "anasir-anasir" lain(sila paham sendiri). Dan tiada benda lain yang diinginkan dari mereka melainkan kasih sayang.

Sedar atau tidak sedar perasaan sayang kita kepada orang yang kita minat secara automatiknya akan dibayangi nafsu. Dalam kita mengucapkan aku sayang kamu, ada sesuatu yang kita mahukan. Kita mahukan sesuatu lebih dari kasih sayang. Tidak kiralah, dia tu kekasih ke, tunang ke, lusa dah nak kahwin ke,crush masa sekolah rendah ke, itulah yang berlaku. Tipulah kalau seseorang itu sayangkan seorang kekasih sama seperti dia sayangkan ibunya. Nampak tak bezanya???

Cukuplah setakat ini.Harap-harap kita semua berhati-hati dalam menjaga hati dan ucapan kita(terutama yang menulis). Perkara yang dah lepas kita jadikan peringatan supaya kita tidak mengulangnya lagi. Btw, aku sayang para pemikir yang tak pernah lekang dari berpikir(Ini takde nak apa-apa ye). hoho

3 comments:

Anonymous said...

thank you mr obvious.

Anonymous said...

remembered how i got hooked to this blog becoz of all these episod chenta.

rindu this style of writing jgk! keep the momentum pakcik.

miss peace said...

sebab tu kena kahwin. jadikan diri berada di landasan yang betul.then barulah boleh ucap aku sayang kamu juga. dapat pahala dan keberkatan lg. kasih sayang antara dua hati pun boleh di improve lg tinggi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...