June 5, 2009

Sampai bila

Sampai bila
mahu duduk di bawah
menjadi kuli serta amah
sedangkan kita tuan punya tanah

Sampai bila
mahu mengangkat tangan
mengharapkan imbuhan
menantikan subsidi dan bantuan

Sampai bila
mahu menjadi pengikut
semua benda hanya diturut
semata-mata mengisi perut

Sampai bila
mahu bertikam lidah
dendam kesumat yang takkan sudah
tak hairanlah kita yang kena ludah

Sampai bila
mahu berpegang pada prinsip "takpa"
"takpa, ini tanah kita"
"takpa,ada orang jaga kita"

Sampai bila
mahu ketinggalan
orang lain sudah ke bulan
kita masih di tepi reban

Sampai bila
BANGSAKU


18 comments:

PeRaNTau said...

salam...

nice la...idopp melayu!

PeRaNTau said...

salam...

nice la...idopp melayu!

clockwork orange said...

jge kto mg wat sdri...
hak2..

Ezlan mohsen said...

mat pear kalau nie kau buat sendiri kan, aku bangga ngan kau.

nanti claim rashid tomyam, aku belanja

d4uh said...

to majin
hoho...parakau nga laicikang cukup la....

p/s:penah ke aku amek org punya masuk blog aku...hehe

aisyah ismail ♥ said...

sampai bila??

'action speaks louder than word'

sampai sume org 'bekerja', memahami matlamat hidupnya dan mengikut perintahNya

bermula dari diri kita...

Rhazes said...

sampai kaum melayu berhenti membenci sesame sendiri

Anonymous said...

pengaruh btn terhadap mape..

Anonymous said...

tipikal

farhana il said...

bestttt

paula martinez said...

btol.. daripada mempersoalkan tentang sistem permintahan la, kata kerajaan itula, inila, baik kita persoal diri sendiri.. itu lebih bagus..

aku suke post nih..

aku suke kau jugak.. eh, silap orang..

ngahahahahhahahh! =P

jejaka said...

aku suka malaysia

d4uh said...

to paula martinez
lama xnampak ko mengomen kat pikiranku...hoho...

p/s: aku dh lama tau ko ske aku..hahaha

student-turned-blogger said...

mape kwn karibku yg baharu...hak3!!!
x sangke lak ko ter kesan ngn btn...sbb ko nmpk mcm b****h je kt sne...hu3

d4uh said...

to fakhri
haha...b***h paling terkenal seantero dunia...bila nk approve aku jd co author blog kite...haha

~miss anonymous~ said...

hebat~
congratz..
seems like class tuan syed (tol x name nih?) berkesan. haha.

d4uh said...

to miss anonymous
haha...brigak satu group nga aku...xpo2..tau doh sapo sero...

p/s: psal smua org anggap post ni disebabkan pengaruh btn...haha...perception

boY oRenS said...

laaaa hg ni demam btn ka?
baguih2 teroskan perjuangan hg

KENEGARAAN!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...