August 21, 2009

KIJ

Sekali lagi kita akan melalui satu kursus yang amat tersohor dan di kenali ramai. Lebih hebat dari ESQ atau mana-mana kursus-kursus lain yang dicanang boleh mengubah manusia. Kursus ini telah di reka khas oleh "Engineer" manusia itu sendiri yang sudah tentulah Dia yang maha tahu apa yang diperlukan manusia. Dengan silibus yang telah lengkap disusun daripada fajar sehingga fajar keesokannya selama sebulan, outcome di kemudian hari sepatutnya amat lah memberangsangkan. Namun begitu, harap semua sedia maklum bahawa kursus ini tidak menyediakan seorang pun fasilitator. Semuanya bergantung kepada diri sendiri. Tiada orang yang akan memaksa kita. Silibus sudahpun di gariskan, yang perlu hanyalah KEINGINAN. Inilah masanya untuk kita membetulkan semula jiwa yang telah kusam dengan pelbagai noda. Inilah masanya mempergunakan kursus yang telah direka khas untuk mengubah diri, memperbaharu matlamat, dan menetapkan perjuangan.

Perlu diingatkan juga, kursus ini bukan hanya berkisar kepada ibadah-ibadah yang dilakukan sepanjang hari tetapi sepatutnya lebih tertumpu kepada penghayatan kita kepada buku manual yang diturunkan khas sebagai panduan dan petunjuk untuk menjadi seorang manusia. Gunakan masa yang secukupnya untuk menelaah kembali buku manual. Jangan pula jadi burung kakak tua,baca semata-mata untuk menghabiskan satu buku sedangkan sepatah pun tidak difahami. Ini adalah suatu yang biasa dilakukan kita dalam sedar atau tidak. Cari buku manual berterjemahlah ye.

Kursus ini juga merupakan masa untuk kita tunjukkan kemampuan kita ke tahap yang tertinggi. Kesabaran kita mengawal hawa nafsu, kesungguhan kita untuk memahami buku manual dan keinginan kita yang tinggi untuk sentiasa komited dalam setiap kerja/ibadah yang dilakukan. Diharapkan sepanjang kursus ini semua dapat memberikan yang terbaik untuk mendapatkah hasil yang terbaik. Peluang jangan dilepaskan kerana tahun depan mungkin kita sudah tidak berpeluang turut serta dalam kursus terbaik di sekalian alam "Kursus Intensif Jiwa".

Selamat Berkursus

4 comments:

Nur Farah Najwa Binti Ahmad Faizal said...

mashaAllah...ko byk improve gaya penulisan..alhamdulillah...

inshaAllah..mari jadi rijal ramadhan!

salam ramadhan kareem

Anonymous said...

mcm pernah bce je nih.
amek kat newspaper yg dibaca oleh penyokong hijau ke?
hahaha

d4uh said...

to farah
tq2..selamat berpose

to anonymous
mungkin ya dan mungkin tidak...hehe

Anonymous said...

kursus BTN???

hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...