July 14, 2009

Tiada Pusat Membeli Belah

Mungkin nampak agak sedih jika melihatkan kepada tajuk post ini. Tapi memang tidak dapat disangkal bahawa tempat aku merantau sekarang ini tiada pusat membeli belah. Tiada langsung pusat. Tiada lagi yang terbelah. Tiada lagi cucuk tang sana cucuk tang sini.Tiada lagi yang nampak sini sikit nampak situ banyak. Semuanya berlitup penuh. Rasa lebih aman dan bahagia tanpa pusat membeli belah. Rasa bersih sikit mata ni. Tak tahu la pula apa jadi bila balik Malaysia nanti. Penuh habuk dan taik mata semula. Lebam mata penangan pusat membeli belah di negara sendiri.

Mari sama-sama panjatkan doa agar pusat membeli belah semakin berkurangan di negara kita. Bukan apa, pedih mata tengok pusat merata-rata. Rasa mau cucuk saja dengan kayu.

6 comments:

ibnu sina inamza said...

kamo!

orang tua terbaik!

sweet 20!

kalu nak shopping kemana mau pg?

kb mall?

d4uh said...

to ibnu sina inamza
hoho...tq2..shopping kat pasar malam ja...keh3

ibnu sina inamza said...

ade ke zara kat pasar malam?

aisey....

mcm mn ni?

nur akmal said...

selamat hari lahir...dh tua ya kamu!!!~

chaq said...

waaa..aku suka entry ni. part 'pedih mata tengok pusat merata-rata' tu tergelak aku. betul2. diakui. tp nmpak gaya makin byk je shopping mall naik skrg dengan budak2 skrg pun sama naik hantu.

anish said...

sebbaik besut agak bersih =.=

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...